poniedziałek, 17 sierpnia 2009

Owsianka

To pożywne danie zostało mi ostatnio przypomniane na wyjeździe przez koleżankę Gosię:) Po powrocie od razu udałam się do sklepu po paczkę płatków owsianych, by móc raczyć się co dzień tym prostym, a jakże pysznym śniadaniem.


Sposób podania owsianki z orzechami oraz cząstkami owoców, który zaproponowała Gosia, bardzo przypadł mi do gustu. Nie ma nic lepszego jak połączenie ciepłej, rozpływającej się w ustach owsianki z chrupiącymi orzechami oraz zimnymi owocami. Idealne zestawienie konsystencji.
Lubię bardzo gęstą owsiankę, wręcz papkę owsiankową, i na taką podam proporcje poniżej. Duża porcja dla jednej osoby.

Składniki:
  • 250 ml mleka
  • 6-7 łyżek płatków owsianych
  • łyżeczka ziaren lnu (niekoniecznie)
  • szczypta soli
  • szczypta cukru
  • orzechy (ja używam włoskich)- ilość w zależności od upodobań 1-2 łyżki
  • owoce (brzoskwinie, nektaryny, banany, maliny, itp.)
Do rondla wlewamy mleko i gotujemy. Gdy zaczyna się gotować wrzucamy otręby i ziarna lnu. Gotujemy ok. 5 min cały czas mieszając. Po zdjęciu z ognia dodajemy szczyptę soli i cukru i dokładnie mieszamy. Ja odstawiam owsiankę na kilka minut, by lekko przestygła, następnie nakładam do miski, wsypuję orzechy i na wierzch kładę owoce.


Palce lizać ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz