sobota, 24 października 2009

Zupa-krem z brokułów

Szybka i bardzo smaczna, a do tego zdrowa i idealna na chłodne jesienne dni. Brokuła bardzo lubię i często go jadam, jednak zupę robiłam po raz pierwszy. Skorzystałam z dawnej rady koleżanki i do zupy podałam podpieczone płatki migdałowe- połączenie wspaniałe, gdyż płatki cudownie chrupią, nawet po kilkuminutowym zanurzeniu w kremie.

Składniki na 4 miseczki.

Składniki:
  • 1 brokuł
  • 1 l bulionu (ja użyłam drobiowego z kostki)
  • 1 mała marchewka
  • 2-3 nieduże ziemniaki
  • sól, pieprz
  • ok. 50 g płatków migdałowych
Brokuła dzielimy na różyczki, a łodygę obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Marchewkę oraz ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Bulion zagotowujemy, wrzucamy warzywa i gotujemy ok. 15 min, by były miękkie. Gdy warzywa zmiękną ściągamy zupę z ognia i miksujemy na krem, doprawiamy sola i pieprzem do smaku.
Na patelni podpiekamy płatki migdałowe (ok.4-5 min). Krem podajemy w miseczkach po wierzchu posypany podprażonymi płatkami migdałowymi. Można ozdobić natką pietruszki.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Zupa jest na prawdę bardzo smaczna :). W domu często robię warzywne zupy krem. Najczęściej do ich przyrządzenia używam specjalnego miksera kuchennego, który kupiłam ostatnio na https://duka.com/pl/agd/miksery. Dzięki niemu mogę dokładnie zmiksować zupę bezpośrednio w garnku, w czasie jej gotowania. Taki sposób przygotowania zupy jest bardzo wygodny i mniej czasochłonny. Polecam go wypróbować.

    OdpowiedzUsuń