sobota, 19 czerwca 2010

Sałatka ze szpinaku, truskawek i mozzarelli

Niby niecodzienne połączenie - szpinak i truskawki razem, a jednak widziałam je w niejednym programie kulinarnym oraz na kilku blogach, dlatego sama postanowiłam wypróbować. Do tego nieco zmodyfikowany słodki sos winegret i delikatna mozzarella. Całość zachwyciła nie tylko mnie, ale też moich rodziców. Połączenie naprawdę godne polecenia, szczególnie teraz ,gdy łatwo można dostać szpinak i truskawki:)

Składniki na 3 porcje.

Składniki:
  • 200 g szpinaku najlepiej młodego
  • 250 g truskawek
  • 1 kulka mozzarelli
  • 3 łyżeczki dżemu wiśniowego (może być też truskawkowy)
  • 6 łyżeczek octu balsamicznego
  • 8 łyżeczek oliwy
  • sól, pieprz do smaku
Szpinak myjemy, przebieramy i układamy na talerzach. Truskawki myjemy, obieramy z szypułek i kroimy na ćwiartki. Rozkładamy na szpinaku. Mozzarellę rwiemy na małe kawałki i posypujemy nią szpinak z truskawkami.
Dżem, ocet, sól i pieprz mieszamy razem, następnie dodajemy oliwę i mieszamy do uzyskania jednolitego aksamitnego sosu. Sałatkę polewamy sosem i gotowe do podania:)

Smacznego:)

2 komentarze:

  1. bardzo niecodziennie to połączenie. ale już i ja częściej je widuję na blogach. chyba skuszę się też..

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jadłam podobną niedawno :) Ale bez mozarelli była - ten dodatek b. mi tu pasuje, zapamiętam go sobie.

    OdpowiedzUsuń