piątek, 21 sierpnia 2009

Moje caprese

Caprese to rodzaj tradycyjnej włoskiej sałatki, na którą składają się pomidory, mozzarella oraz bazylia. Barwy tych trzech składników mają odzwierciedlać kolory włoskiej flagi.
Mozzarella to biały, tłusty, podpuszczkowy ser z mleka bawolego lub krowiego. Ma bardzo delikatny smak, przez co łatwo poddaje się innych smakom. Mozzarella składa się z licznych warstw, przez co ma bardzo charakterystyczną strukturę, a pokrojona lekko się rozpada.
Caprese świetnie nadaje się na przekąskę, a z dodatkiem pieczywa na pożywne śniadanie.


Jak napisałam wyżej tradycyjne caprese składa się z pomidorów, mozzarelli oraz bazylii. Ja zamiast bazylii wolę zieloną cebulkę. Jeśli chodzi o mozzarellę, to używam takiej z mleka krowiego, można dostać mozzarellę różnych producentów. Ja polecam tą z Lidla;)

Składniki:
  • duży pomidor
  • jedna kulka mozzarelli
  • zielona cebulka
  • oliwa z oliwek
  • ocet balsamiczny (ja uwielbiam ciemny)
  • sól, pieprz
Pomidory i mozzarellę kroimy w plastry i przekładamy je na przemian na talerzu. Posypujemy zieloną cebulką, polewamy oliwą i octem (wedle uznania, ja lubie dużo octtu) i doprawiamy solą i pieprzem.
Na koniec kawałek bułki lub chleba do wyczyszczenia talerza z sosu- mniam;)


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz