wtorek, 8 września 2009

Szarlotka cynamonowa

Dziś bardziej tradycyjna w formie szarlotka, dla wielbicieli połączenia smaku jabłek z cynamonem.
Przepis znajdował się na opakowaniu cukru cynamonowego Delecty, ja dostałam go ze sprawdzonego źródła (od pani Ani:) ), musiałam wypróbować, bo wiedziałam, że wyjdzie pyszne.
W oryginalnym przepisie podany jest cukier cynamonowy, ponieważ nie miałam takiego w domu, użyłam cukru waniliowego i mielonego cynamonu.

Przepis na kwadratową formę 20 x 20.

Składniki:
  • 250 g mąki
  • 125 g margaryny lub masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 łyżek śmietany
  • 4 łyżki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżka cynamonu
  • 0,5 kg jabłek
  • 2 łyżki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżka cynamonu
Jabłka obrać, drobno pokroić i podsmażyć, aż zmiękną. Dodać cukru oraz cynamon i smażyć jeszcze około 5 min. Odstawić do ostudzenia.
Do przesianej z proszkiem mąki dodać jako, śmietanę, cukry, cynamon oraz pokrojoną w kostkę margarynę i dokładnie zagnieść ciasto. Wstawić na 20 min. do lodówki. Z ciasta odłożyć ok. 1/5 na przyozdobienie, a pozostałe ciasto rozwałkować na grubość 1 cm. Natłuszczoną i wysypaną bułką tartą blachę wylepić ciastem. Na ciasto nałożyć nadzienie, a wierzch udekorować kratką z odłożonego ciasta.
Piec ok. 40 min. w 180 stopniach.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz