sobota, 31 października 2009

Smażony ryż z warzywami i kurczakiem

Z racji tego, że ostatnio ugotowałam zbyt wiele ryżu jak na jeden obiad (a był to ryż z jabłkami i gruszkami), jego nadmiar postanowiłam wykorzystać dnia następnego. Smażony ryż z warzywami i kurczakiem był jednym z pierwszych dań, które było dane mi spróbować z kuchni japońskiej. I choć chyba bardziej gustuję w smażonych makaronach, nie mogłam nie skorzystać z okazji, by spróbować zrobić swój własny smażony ryż. Nie użyłam żadnego specjalnego ryżu, tylko najzwyklejszego białego długoziarnistego. Z podanych składników wychodzą 2-3 porcje.

Składniki
  • 1 szklanka ryżu
  • 1 filet z kurczaka (pojedynczy)
  • 1 marchewka
  • 1 czerwona papryka (ja użyłam połowy, bo tyle miałam w lodówce)
  • 30 dag pieczarek
  • 10 dag zielonego mrożonego groszku
  • 1 cebula
  • 1 por
  • 1 jajko
  • 3 łyżki oleju
  • 1,5 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 1/2 łyżeczki przyprawy "5 smaków"
  • szczypta imbiru
  • sól, pieprz
  • zielona cebulka
Ryż gotujemy. Gdy będzie gotowy, odcedzamy i przelewamy zimną wodą. Mrożony groszek wrzucamy do wrzątku i gotujemy ok 10 min. Cebulę kroimy w piórka, pora przekrawamy wzdłuż na pół, dokładnie myjemy i kroimy w plasterki. Marchewkę kroimy w słupki, paprykę w paseczki, a pieczarki w plasterki. Na patelni rozgrzewamy olej, gdy będzie gorący wrzucamy cebulę, pora, paprykę i marchewkę. Całość podsmażamy stale mieszając ok 3 min., następnie dorzucamy pieczarki, lekko solimy i nadal smażymy ok. 5 min. Pierś z kurczaka kroimy w cienkie paski i wrzucamy na patelnię. Wlewamy sos sojowy i doprawiamy przyprawą "5 smaków" oraz imbirem. Smażymy, aż mięso się zetnie, następnie na środku patelni robimy trochę miejsca i wbijamy jajko. Czekamy chwilę by się ścięło, następnie mieszamy z pozostałymi składnikami. Dorzucamy ryż oraz groszek. Podsmażamy jeszcze ok.1-2 min.
Nakładamy do miseczek i posypujemy zieloną cebulką.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz