niedziela, 11 października 2009

Ucierane ciasto ze śliwkami

Poszukując prostych przepisów na ciasto ze śliwkami natrafiłam na ten oto przepis. Ciasto ucierane ma tą zaletę, że potrzebujemy tylko jednej miski i formy, a samo przygotowanie ciasta zajmuje dosłownie chwilę. Jedynymi modyfikacjami w tym przepisie jest to, że zamiast masła użyłam smalcu, ponieważ nie miałam innego tłuszczu na stanie w lodówce (a skoro robiłam ciasto dla leniwych, to komu chciałoby się po masło wychodzić;P). W każdym razie smalec też się sprawdził. Poza tym zamiast lukru zrobiłam kruszonkę.

Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 kostki smalcu (masła)
  • 200 ml mleka
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kaszy manny
  • 1 łyżka octu
  • ok. 12-15 śliwek pokrojonych w ćwiartki
  • 2 łyżki smalcu (masła)
  • 4 łyżki mąki
  • 2 łyżki cukru
Tłuszcz ucieramy z cukrem na puszystą masę, następnie dodajemy po jednym jajku dokładnie mieszając. Do gładkiej masy dodajemy mąki z proszkiem do pieczenia, gdy się wmieszają wlewamy mleko. Na koniec dodajemy kaszę oraz ocet i delikatnie mieszamy łyżką. Ciasto przekładamy do formy (kwadratowa 20x20 lub tortownica o średnicy 20 cm). Na cieście układamy ćwiartki śliwek. Ze smalcu, mąki i cukru robimy kruszonkę i posypujemy nią wierzch cista. Pieczmy w 180 stopniach ok. 40 min.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz