czwartek, 12 listopada 2009

Smażona wątróbka z cebulą i jabłkami

Wątróbka nie jest daniem dla wszystkich, ponieważ wiele osób nie darzy jej sympatią, a wręcz niechęcią. Ze mną też tak kiedyś było, chyba ze względu na to, iż ta którą dane mi było jeść w dzieciństwie, na stołówkach szkolnych lub obozowych, była twarda, szara i po prostu niedobra.
Jednak dobrze przyrządzona i doprawiona wątróbka jest pysznym i pożywnych daniem. U mnie w domu przyrządzamy ją z cebulą i jabłkami i jest to połączenie, za którym zdarza mi się tęsknić. Ja używam wątróbki drobiowej, ze względu na to, że właśnie tę zawsze się u mnie jadało.
Składniki na 2-3 porcje.

Składniki:
  • 40 dag wątróbki drobiowej
  • 2 duże cebule
  • 2 kwaskowate jabłka
  • 3 łyżki oleju/ oliwy
  • sól, pieprz
Cebulę kroimy w piórka. Jabłka obieramy, kroimy na pół, wykrawamy gniazda nasienne i dzielimy na ok.4-5 części każdą połówkę. Wątróbkę myjemy, dokładnie czyścimy, jeśli są większe to można przekroić na pół. Na patelni mocno rozgrzewamy tłuszcz i wrzucamy cebulę. Solimy i smażymy często mieszając, aż będzie miękka i lekko zrumieniona. Wtedy dorzucamy jabłka i smażymy ok. 1-2 min. Cebulę z jabłkami odkładamy na talerz, a na patelnię wrzucamy wątróbkę. Smażymy z każdej strony po ok. 1 min. i nakrywamy pokrywką (cały czas na dużym ogniu). Po ok. 7-8 min. odkrywamy, dorzucamy cebulę z jabłkami, doprawiamy solą i pieprzem i smażymy, aż wszystkie składniki się przypieką.
Podajemy z ziemniakami.

Mocno przysmażona wątróbka jest najlepsza;)

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz