czwartek, 17 września 2009

Czekoladowe ciasto z cukinią

A oto i obiecane ostatnio ciasto czekoladowe z cukinią. Urodzaj cukinii sprawił, że trzeba było ją w jakiś sposób wykorzystać, by się nie zmarnowała, a cukinia w wersji na słodko wydała mi się ciekawym eksperymentem. Poza tym zostałam skutecznie przekonana tymi oto wpisami i zdjęciami z blogów Moje kucharzenie oraz Moje wypieki.

Cukinia zupełnie się traci w tym cieście i nie sposób jej wyczuć, za to nadaje ciastu wspaniałej i długo utrzymującej się wilgoci. Proporcje i składniki dobrałam do tego co miałam akurat w posiadaniu:)

Składniki:
  • 2-2,5 szklanki startej cukinii ze skórką
  • 3 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki cukru
  • 0,5 szklanki kakao
  • 1 szklanka oleju (lub rozpuszczonego masła/margaryny)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżka cynamonu
  • po 1 łyżeczce imbiru i kardamonu
  • 1/4 szklanki mleka
  • kilka łyżek orzechów u mnie włoskich
  • 2 gruszki
Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Wlać mleko i ubijać chwilę. Do masy dodawać porcjami tłuszcz oraz przesianą mąkę z proszkiem, sodą, przyprawami oraz kakao cały czas mieszając. Gdy masa stanie się jednolita, dodajemy startą cukinię, pokrojone orzechy oraz gruszki. Całość mieszamy łyżką. Przekładamy do natłuszczonej i wysypanej bułką blachą (u mnie tortownica o średnicy 24 cm) i pieczemy w 180 stopniach 1 godzinę.

Ciasto można polać czekoladą, ja natomiast posypałam je cukrem pudrem i przełożyłam kremem jogurtowym (można użyć gotowego lub przerządzić z 400 g jogurtu wg przepisu). Lekko kwaskowaty krem świetnie komponuje się z tym mocno czekoladowym i słodkim ciastem.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Odrobinę zmodyfikowałam, też dostosowując do zawartości szafek ;) I wyszło rewelacyjne :) Dzięki za przepis

    http://redandpale.blox.pl/2011/08/Ciasto-czekoladowe-z-cukinia.html

    OdpowiedzUsuń